>>> the page shows 20 last events, for more please use Prev / Next buttons at the buttom ↓

Выставка "#проект64: не/зависимость" в павильоне «Оптика» на ВДНХ

3x6m canvas triptych + desk with media screen.

Большая живописная работа на холсте, взаимодействует с монитором, закрепленном на кафедре. Заходя посмотреть на него, зритель становится частью работы. На мониторе транслируются около 200 фотографий, из сегодняшнего мира которые я использую в основе данной серии. в том числе и на этом же холсте. Это контрастные жизненные фото, политики, терроризм, демонстрации, уличные беспорядки, перемешанные с фотографиями "счастливых, идеальных людей", из постановочных клип-артовых фотосессий, идеализированные представители "западного, цивилизованного мира", которые дистанционно наблюдают за всеми ужасами происходящими на другом конце мира, будто за очередным тв-сериалом, переживая за происходящее, но лишь на секунду, пока они видят эти ужасы на экране, и тут же забывают, погружаясь в свой мир который кажется им единственно правильным и конечно же защищенным от любых угроз.

http://2016.artmossphere.ru/programs/5-vystavka-proekt64-ne-zavisimost-v-pavilone-optika-na-vdnh

press: french Stuart Mag on the exhibition

..Одним из флагманских событий II Биеннале станет #проект64: НЕ/ЗАВИСИМОСТЬ в павильоне "Оптика" на ВДНХ - совместное высказывание объединения АРТМОССФЕРА и оператора мобильной связи Tele2. Выставка объединит работы 14-ти ведущих российских уличных художников, выступивших с критикой общества потребления.

Bienalle of Street Art 'ARMOSSPHERE' at Central Manege Moscow

The installation Untitled (System) presented at the 2nd Moscow Street Art Biennale Artmossphere in  Moscow Manege.

31 aug - 09 sept 2016

In 2016, the participants of Artmossphere, the II Moscow International Biennale of Street Art, will explore the boundaries of personal freedom; the human habit of doubting their abilities, setting limits on new achievements and radical changes, exaggerating the significance of obstacles. The artists will analyze the causes and consequences of self-imposed limits: passivity and inertness, fear of punishment and of innovation, as well as appeal to each person to test on a daily basis the permeability of their own invisible walls, the barriers of self-censorship and lack of confidence, the protective shields of a comfortable environment and inherited social status. read more

press: 1 канал TV report,  Канал Культура TV report

Послушать полное аудио инсталляции:

30 граней честности

"9 июля 30 самых ярких уличных художников соберутся в Парке искусств МУЗЕОН, чтобы принять участие в граффити-джэме и создать выставку под открытым небом. Легендарная ди-джейская группировка Flammable Beats, которой нет равных в мастерстве играть хип-хоп и фанк с вертушек, весь день будет поддерживать художников живым исполнением... " -Музеон

Press:

 Фото-репортаж от Москва24

Видео-репортаж от МИР24 TV

INTERVIEW Russia "Честность: что волнует участников "

Mural project in NYC, USA

А mural project comisioned by the owner of the newly built Krinos Foods factory\warehouse. Also in the same project, featured american artists, Kenny Scharf and Victor Matthews, having murals on two adjescent walls of the same building. The whole process of 300 sq/m wall took 2 weeks. 
Walk along the wall video- instagram.com/p/BMhQDgCjHP4/

GOOGLE street view https://maps.app.goo.gl/uG28Qz12wKoqAicU9

This mural is a part of the 'Future of the Past' series.

Video of the process:

A 300 sq.m. mural by Moscow artist Misha Most produced in Bronx in 06-2016 A comission for Krinos Foods Company, together with american artists Kenny Scharf and Victor Matthevs. adress: 3 Av/Cross Bronx

"Метаформы" Центр Марс. Москва

Metaforms" a Spray-Art plus Virtual Reality exhibition in Mars Art Center. Moscow

"Творчество ведущих стрит-арт художников России теперь доступно не только в реальности, но и в виртуальном пространстве Центра. Выставка «Метаформы» - новый интерактивный проект Центра МАРС и творческого объединения «Артмоссфера». В рамках выставки художники демонстрируют свое понимание возможностей искусства и современных технологий. В реальном мире вы увидите уникальные двухэтажные скульптуры, видео-инсталляции и абстрактные картины, но надев VR шлем, будьте готовы к путешествию в виртуальный мир...

Художники выставки:

Nootk, Misha Most, Aesthetics (Petro/Slak), Pokras Lampas, Aber, Alexey Kio & Ivan Benr, ЖЖ

подробнее на -сайте Центра 

"Передать дух концептуализма попытался постоянный участник московских биеннале, номинант Премии Кандинского Миша Most. Его инсталляция, как в реальном, так и в digital-измерении, отражает размышления художника о том, что есть человек в биологическом и молекулярном смысле..." - The Art Newspaper

Видео-репортаж о выставке от МОСКВА-24   (с 03:35 мин.)

'Hockey Football' Winzavod. Moscow

"VLADEY и Центр современного искусства "Винзавод" представили масштабный выставочный проект "Футбол – Хоккей". Более 60 современных художников объединились в одну команду, чтобы продолжить традицию известных художников советского времени: Александра Дейнеки, Александра Родченко, Варвары Степановой, Юрия Пименова, Александра Самохвалова.
Тема спорта безгранично глубока, она не только позволяет найти и выразить пластически красоту и динамичность движений фигуры, но и внутреннее стремление к победе, волю и романтику состязания..." more info: Москва24 report

«Street art: Консервация» Самара

Коллективная выставка об уличном искусстве, но в привычном для музея и галереи формате – живопись, графика, малотиражные принты, фотографии акций, роспись, видео, коллажи, объекты. Первую смысловую часть экспозиции составляют работы художников, которые ассоциируются с граффити и монументальным искусством; вторую – работы авторов, темами и мотивами творчества которых является современная городская среда. Участники:  Миша Most, Тимофей Радя, Паша 183, Иван Лукиных, Ася Маракулина, Алексей Трегубов, Павел Отдельнов, Дмитрий Aske, Илья Гришаев, Андрей Сяйлев, Enjoy, Алексей Васильев, Кирилл Лебедев (Кто), Матвей Крылов, Клаус. Кураторы: Юра Юркин, Сергей Баландин
http://www.gallery-victoria.ru/exhibitions/zhdyom-vas-na-vystavke-street-art-konservaciya

Dom Revolucije/ Kotor-Nikshich. Montenegro

All works were realised during one week in Nikshich, Montenegro, as a part of art residence from Ducley Art Foundation (based in Kotor, Montenegro), and with support from Hip-Hop Accademy (Moscow). Works were then presented in the Foundtion as a photo project .
"Based in abandoned and half ruined monumental building of the Home of Revolution in Niksic, Montenegro, the Project uses the walls of the brutal monument to the totalitarian era as an object of inspiration for the world famous art activists alone with the younger generation of street artists to start a philosophic public art research on the issue of Revolution [as a tool for Evolution]. 
Dom Revolucije Project is aimed to bring Montenegro to the Art World map by developing both local and global street culture primarily by the means of street art and all of it’s various forms with focus on Balkans region historical heritage and cultural context. 
The project is curated by Michael Oger, CEO and founder of Hip-Hop Academy Moscow. Curator and the first two street artists - Petro Aesthetics and Misha Most were invited by Dukley European Art Community as part of its residence program. 
With the support of Niksic city administration and local NGO BIT within one week of intense work the first mural was created by Petro Aesthetics on the rooftop of the building. The artist got his inspiration from the architectural forms and brutal history and drew a giant abstract red star with his name encrypted in it. The size of the masterpiece is over 200 square meters, which officially makes it the biggest mural in Montenegro. Besides the mural Petro created two abstract pieces on the ground floor of the building. 
The second artist in the project was Misha Most. Under the heavy impression of the brutal architecture and decaying endless interiors of Dom Revolucije he created a street art gallery of his works on the ground floor of the building. The works can be described both as pictures from the wars in the past or as some captures from the antiutopic future. One of the works though stands along - the hand full of pieces of blue broken glass. Same as the floor of Dom Revolucije is all covered with the pieces of blue broken glass falling from its broken roof and windows. The name of this piece is "Value what you have".
As a conclusion of the work accomplished by the team during their residency in Dukley European Art Community and aiming to bring more awareness to the project a special space dedicated to the project was created in Dukley Art Center Kotor. At the moment there is an exposition of photos capturing all the created street art, showing some architecture details and atmosphere of the place. This room in Kotor is like window to Niksic, so that people who never leave the coast have their chance to feel the taste and energy of the biggest Montenegrin northern town and see how street artists are challenging the decaying concrete jungle. The room number is 117, it’s opened every Sunday, same as all of the art studios in DAC/Kotor.
Hopefully this Fall the Project gets officially supported and institutionalized by local authorities and more street artists and curators will be invited to catch their inspiration and create more revolutionary street art. The space on this canvas is not going to end in near future for sure."

Street Art Museum. St-Petersburg

A 400 sq.m. mural produced at the museum territory,, as a residential project for "Remember tomorrow" gropu show.

http://streetartmuseum.ru/project/remember-tomorrow/

Работа Миши Most'a завершает экспозицию. Буквальная метафора отношений искусства и будущего. Искусство ― это уникальный способ говорить о грядущем, проектировать его. Однако это касается не только проектирования пространств, предметов, социальных отношений, или например, достижений в различных областях науки и техники.

"Days of Contemporary Art — D.O.C.A." ИГУМО. -04'15

Untitled (poems) "визуальное восприятие информации человеком, сегодня.
картинка вытесняет текст, просмотр вытесняет чтение, печатание вытесняет письмо. восприятие информации становится визуальным и быстрым, клиповое мышление. поэзия занимает все меньше места в искусстве.здесь своего рода практики автоматического письма, за основу которых взяты реальные стихи."  Работа была представлена в раках выставки "дни современного искусства" в институте ИГУМО.

http://igumo.ru/novosti/fantasticheskiy-festival-sovremennogo-iskusstva/

"East Street / West Street" Lollipop Gallery. London.

"East Street / West Street" russian-american group show, Lollipop Gallery. London.

participaiting artists:   Dmitrii Aske, Nutk, the Mirf, Obey, Misha Most

Presented works, produced in London^ 4 canvaces- 200x170sm and 150x120sm sized, plus two handmade washed-out and boiled flags.

http://www.lollipopgallery.com/east-streetwest-street

press: http://www.vltramarine.ru/mag/art/exhibitions/3267

"Визуальная Библиотека." Алма-ты, Казахстан.

"Visual Library" ArtBat Festival, Almaty, Kazakhstan.

"Выставка представляет собой проект, посвященный рождению текста в новой, визуально-образной плоскости восприятия. В проекте участвуют три художника Иварс Графлес из Праги, Миша Most из Москвы и Андрей Сяйлев из Самары. Все работы представленные на выставке, объединяет общая идея подмены текста визуальным материалом, исследуя границы этих двух миров, авторы жонглируют смыслами, посылая зрителю игровой импульс..."

"the WARNING" personal show, Lazarides Gallery, London.

"This summer Lazarides Rathbone presents Misha Most, a radical artist at the forefront of Russia's contemporary art scene. The controversial graffiti artist will be taking residency at our London-based artist studios and embarking on unique site-specific pieces for his UK debut. Hailing from Moscow, the artist's creative exploits are often harsh and brutalistic in nature, capturing the way in which humans perceive meaning as well as the absurdity of the structures and ideologies that surround us. Most's new body of work follows group showcases previously exhibited in Russia, Ukraine, Azerbaijan, USA, Italy, Switzerland, Germany and France.

read more on the exhibition ...

"Повод к миру. Casus Pasis". . Manifesta-10. St.Petersburg

... Casus Pacis / «Повод к миру». Первоначально кураторы решили посвятить её 100-летию Первой мировой войны, но затем намеренно обратили внимание на текущий исторический момент. Около 30 российских и 27 украинских художников, 5 участников из стран Европы и Америки выразили свою рефлексию на происходящее. И вписали в индустриальный ландшафт Завода слоистых пластиков работы во всех известных медиа-жанрах – монументальной живописи, скульптуре, графике, инсталляции, видео-арте. Выставка Casus Pacis / «Повод к миру» была включена в параллельную программу биеннале современного искусства Manifesta 10, прошедшую в Санкт-Петербурге.
подробнее о выставке-

45 country flags tied together into a spider's web. Initially made for the exhibition dedicated to the war and peace topic named “Casus Pacis” (reason for peace) The work speaks on the differences and at the same time close ties of the world countries, though at the same time catching each nation into a common globalization web you cant get out from alike the fly and the spider.

45 country flags tied together into a spider's web.

"Not Museum" MANIFESTA10, St.Petersburg.

"not museum" (laboratory of esthetical suspiciousness) MANIFESTA10, parallel programm, St.Petersburg. .

5 automatic sprays  + 1 automatic spray
The mechanism initiates the spray process. site-specific installation, with paint sprayed out of the aluminum same looking cans onto a wall, where you can see with time the full content of the spraycan.

"Urbanizm-city in my head" Museum of Moscow. .

Post-graffiti group shop at Museum of Moscow.

Moskva24 TV report on the show here-

presented: 2 works. from the "Future of the past" series.